onsdag, mars 21, 2007

inge bra...

Tränat styrka fredag, lördag, söndag, Yogat måndag. Och ska till gymet idag igen. Kroppen börjar bli ok. Men inte knoppen. Jag är så not glad.

Maken är i Åre och jag kan inte sova då. Det gör en inte gladare.

Och på jobbet har jag så mycket att jag på något sätt drabbas av förlamning. Märkligt. Jag börjar varje morgon med att skriva checklista, det stryks ju väldigt lite däremot fylls det på desto mer. Å alla frågar - Hur är det. Jo toppen säger jag. Och jag är så not glad.

Och jag ska till Åre nästa helg med galsen. Och jag bryr mig inte om det heller. Vi har bokat Spa med varma stenar och ansiktsbehandling. Och jag är så not glad ändå!!

Så vad kräver jag då för att bli glad. Alltså jag kräver inte att vara glad och lycklig. Utan mer tillfreds. Det är det jag vill vara. Typ nöjd är ok. Men inte ens det.

Jag lyssnar på Winnerbäcks Tvivel och ilar till gymet. Där tänker jag inte på en timme eller två.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Men usch då Maja, då låter så inte bra alls.

Vet du vad det är som får dig så not glad, är det detta med superduperbästisen, eller är det liten mor, eller är det helt enkelt att mannen du älskar inte är hemma utan i Åre??

Tråkigt att du känner dig nere, men du har ju haft det VÄLDIGT jobbig & haft VÄLDIGT mycket på sistone, absolut inte för att det skulle göra det oki att man inte mår bra, men en förklaring kanske.

Tänker på dig iaf.

Snart ska du se att du är så himla gla ist.

Kram

Maja sa...

Ja om jag kunde bena ut det. Tror nog att liten mors bortgång ligger som en våt trasa över allt som sker. Ska slå i katalogen idag och se om jag kan hitta någon att prata med.

Tack för din omtanke.