tisdag, december 26, 2006

Lite glögg....

Pratade precis med superduperbästisen i telefon i nästan två timmar. Alltid lika mycket att prata om fast vi gör det 2-3 ggr per dag. Hon frågade om jag kom ihåg det året vi gick ut 22 dec.
Om jag gör.

Bästisen var hemma hos sig å låg i badet. Jag var hemma hos mig och hade tråkigt. Favoritmaken jobbade som brandman då och var aldrig hemma. Kan du inte komma hit och dricka lite glögg frågade jag bästisen. Hon drog proppen ur badkaret. Slängde sig i en taxi.
1 flaska glögg, 1 flaska amaretto, 1 flaska dubonét senare gick vi ut. Vi var jättefina!

Å dagen efter var jag så bakis som jag aldrig varit i hela mitt liv meddelar bästisen.
Och jag träffade den apsnygga Matte Hanson och jag såg ut som ett djävla as, fortsatte hon. Jag köpte korv med bröd fast jag är vegeterian. Fattar du hur sjuk jag var!

Julafton kom det året också. Den gör ju alltid det.

Inga kommentarer: