tisdag, december 26, 2006

Lars Norén

I mitt försök att bena ur vissa saker i mitt liv kontaktade jag en terapeut.
Andra gången lutar sig terapeuten fram mot mig och säger långsamt och högt. (Som till en utvecklingsstörd med hörselproblem. Jag satt bara och väntade på att hon skulle börja teckna....)

- Det låter som om du vuxit upp i en Lars Norén pjäs.
- Vet du vem Lars Norén är?

Ok terapeutdjävel. Jag kanske inte är högutbildad men nog fan vet jag vem Lars Norén är, sa jag inte utan tänkte.
Jag reste mig och gick. Hon såg väldigt förvånad ut.

Jag har fortfarande inte benat ur sakerna i mitt liv. Nu är det bra igen en stund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan det hade jag förträngt..farsan åt brända bruna bönor..kom du ihåg det?? / liten syster

Maja sa...

Mmmm, precis, så mycket julsnaps så att han inte kunde prata. Å bruna bönorna var överallt! Det var en snygg jul! Vi har några fler på lager eller hur. Vi får ta dom pö om pö.