tisdag, december 07, 2010

Shoppa nytt

Ska shoppiloppa lägenhet. Lättare sagt än gjort. En liten slant har jag men priserna fullkomligt skenar och jag har inte lust att bara bo. Jag vill ju kunna dricka ett kallt glas chablis på balkongen oxå.

Var hos bästa Lena på bokklubben igår. (Förövrigt var vi sju kvinnor varav ingen läst Gomorra...) Lenas våning gör mig spyfärdig av avund. Så vacker och smakfullt inredd. Stor, högst upp i en fastighet på fashionabel adress. Att hennes toaborste såg ut som en massagestav drog inte ner helhetsintrycket och nygjort badrum med svarta vitvaror. Skitsnyggt.

Jag återkommer med mer info om var jag sätter bo. En trång d-a trea utan balkong är oddsen just nu.

2 kommentarer:

Raggoparden sa...

Var letar du då? Vi trivs fortfarande (framförallt med utsikten) efter två år häruppe på berget och med brf-ombildning.
Och... tar man en passare , sätter spetsen vid Slussen och andra änden på oss här på Dasslocket och drar en cirkel genom stan, så hamnar man mitt i Vasastan, en bit hitom Hornstull, på halva Kungsholmen och strax söder om Valhallavägen! Vi bor jättecentralt har vi upptäck :) och dessutom med Stockholms bästa busslinje utanför knuten..

Maja sa...

53:an eller hur. Så bäst. Jag letar här vid bron och på söder. Tittade i Finntorp men kände att jag började tänja på min "nära stan" gräns.