fredag, februari 27, 2009

Fredag

Men så ringer han igen och säger att han inte vill äta middag med mig för han ska ut med bästa vännen Robert och ragga som han säger. Robert som ska tatuera sig idag. Hans mamma Birgitta som dog för några månader sen, ska etsas fast någonstans på Roberts kropp.

Så blev jag över, hmmm, jag får stanna på jobbet och dricka vin helt enkelt. Alltså det är flera som ska göra det. Så det är inte så att jag sitter själv och gråter över ett glas rödvin. Vi har väldigt en väldigt god ekologisk Bonterra som bara väntar på mig känner jag.

Solen skiner, lönen är utbetald, det är fredag, jag är frisk (en kompis fick diagnosen leukemi idag) vad mer kan man begära?

3 kommentarer:

TrickyTricky sa...

Men nej...är inte Robert din vän och en vuxen man, inte mamma intatuerat på kroppen, pls.

Maja sa...

Jo Robert är min bästa vän! Jag såg hans tatuering igår. På insidan av överarmen har han tatuerat in sin mammas namn. Riktigt fint faktiskt.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.