söndag, april 19, 2009

Kort rapport

Så var det bokklubb... Först var vi i butiken KNY på Fleminggatan och drack lite champagne. Eller först drack jag champagne på jobbet för att vi lanserade en ny sajt. Sen delade jag, Tuck och Lärarförbundsrepresentanten på en flaska vitt vin på Helenas. Sen var det KNY och champagne. Efter det bokklubb hos silversmeden. Beställde tre ringar med texten, jag kan, jag vill, jag gör! Beställde också ett halsband med texten jag är bäst, som jag dagen efter i nykterhetens kranka blekhet bad att få ändra... Inte för att jag inte är bäst men jag har inte behovet att skriva folk det på näsan.

En bit i på middagen bestämde sig Tuck för att bli en tråkmåns och började ta upp SDB och min heminredning på ett inte alls smickrande sätt. Förvånade över det tilltaget kände jag och SDB att det var dags att bryta upp. Gondolen är alltid trevligt att avsluta en kväll på så det gjorde vi.

Lördagen besökte jag Mälarhöjdens Ishall. SL-chauffören sa, jag släpper dig här gumman så har du ishallen på höger sida! och stannade fast det inte var någon hållplats. Lite kärlek i vardagen.

SDB och jag pubade på söder och avslutade kvällen med Slumdog Millionaire. Så där varmt i magen.

Idag kaffe, gröt och grym träning, trappmaskin... Sen promenad, en öl och backgammon. Städat blev det också. Nästa vecka...böja ner huvudet och köra. Torsdag arrangemang för 500 personer. Ska bli kul.

Inga kommentarer: