lördag, april 04, 2009

Födelsedag

På J. Vi firar dotter och makes födelsedag. Vi äter så vi storknar, skrattar och pratar. Lillebror pratar frenetiskt om hur mycket öl han ska dricka när har fyller 18. Dotter pratar om studenten. Jag säger att jag vill åka på flaket, dotter blir blek och tror att jag menar allvar. DU KOMMER INTE UPP PÅ FLAKET!!!

7 maj ska vi på skiva. Sonen ska med. Helt annorlunda än min och makens skolgång. Dotter har köpt ekologisk studentmössa och ett champagneglas med hennes namn ingraverat.

Vi ska ha mottagning i makens hus och jag ska vara en trevlig och god mor och classy värdinna. Dotter ska få den bästa studentmottagningen ever.

Idag är det SATS med SDB som gäller. SDB är barnfri. SDB vill vara farlig på stan...

Igår hade vi projektmöte inför vårt stora event i slutet av april. Det mesta är på plats, nu ska vi bara se till att vi får en himla massa besökare. 350 är hittils anmälda, målet är 500-600. Efter mötet gick jag och kollegorna till Grappa och de köpte en flaska skumpa för att fira min nya roll! Kanonkollegor! Jag insåg också att jag hade fem par solglasögon i väskan. Så djävla redo för våren.

3 kommentarer:

Fresia sa...

Kan man köpa ekologisk studentmössa? Kul. Men det är klart, man kan väl köpa helt ekologiska kläder också men det är så sällan man ser bara. Roligt iaf med studenten, ett tillfälle som ger en liten tår i ögat.

Vilket stort event är det ni arbetar med? Har läst men inte fattat kanske?
Och Sats med SDB? Hm? Är jag helt ute eller?

Sabina sa...

En av mina elever jobbade i en affär där dom bara sålde ekokläder=) hel konstigt tyckte jag.
Trevlig helg.

Maja sa...

På SATS tränar jag och SDB (superduperbästisen):)

Vi arrar ett event i Stockholm med miljön i fokus. Riktigt kul.