fredag, april 10, 2009

Jag skiter i påsken.

Jobbade sent i torsdags. Känner mig lite utanför påsken. Inte riktigt delaktig. Eller faktiskt inte delaktig alls. Inte en kyckling i närheten, inte ett påskris, inga barn och ingen djävla påsk.

Idag har jag sovit länge ätit en god frukost och tittar ut på solen. Ska dammsuga, släntra till gymet och köra ett grymt stjärtpass. Sen ska jag och maken röja på landet och elda. Elda upp gammalt skrot. Elda upp gammalt. Det ska bli skönt, lite befriande.

Känner mig lite sådär gladledsen. Ja jag ser hur töntigt det ser ut, men så är det, gladledsen.

3 kommentarer:

Liten syster sa...

Gladledsen var ju genialt! Jag känner mej också sån idag..hör av dej när du är tillbaka från brasan!

Maja sa...

Mera glad än ledsen är det nu. Hela familjen ska köra pizzakväll hemma hos Robert och My. Känns bra. Jag har röjt som en iller här hemma idag. Hittat grovsoprummet. Nästan bättre än sex. :) Balkongen är röjd. Jag tog ett glas vid på balkongen i solen vid fyratiden, fantastiskt. Jag vinkade åt turistbåtarna och en kvinna vinkade tillbaka. Mycker mer behöver inte jag.

TrickyTricky sa...

Gladledsen is the word !