måndag, september 15, 2008

Grattis grattis

Precis hemkommen efter födelsedagsmiddag hemma hos liten syster. Liten syster fyller 40 idag. 40..så djävla gammal!

Tänk vad hon fått stå ut med under sin uppväxt.
  • Jag sprutade fotskum i hennes mun efter att jag lurat henne att det var grädde.
  • När hon var 9 år och ville ta ett bloss på min cigarett, tvingade jag henne att ta ett djupt andetag. (Hon har aldrig börjat röka)
  • Jag hämtade henne på dagis nästan varje dag från det hon var tre och jag hatade både henne och hela djävla vägen man skulle gå.
  • Jag drog igen dörren över hennes storstrut när mamma återigen sa.. men snälla hon kan väl bara få sitta med i rummet med dig och dina kompisar.
  • Jag sa alltid att hon hade bajsögon (för jag var så avundsjuk att hon hade bruna och jag blå)

Men nu..nu skulle jag helt enkelt inte kunna vara utan henne. Så grattis syster.. grattis och välkommen ner i diket. Det är nu det börjar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack tack tack...det var asjobbigt att vara yngst, mest bortskämd och bajsbrunögd!
Men livet hade varit tomt utan dig! Du är BÄST storasyster!

Anonym sa...

Skickar en tanke till liten mor som fick till det...

Maja sa...

Ja det får vi göra..hon kanske gjorde sitt bästa ändå. Ser fram emot den 4:e.

Sabina sa...

Härligsyskonkärlek=)
Å Jätte Grattis till lilten syster.