tisdag, september 23, 2008

Att gå

- Du går så himla snyggt i högklackat, sa kollegan.

Då kom jag ihåg..

När jag var nio år och gick i tredjeklass bodde jag på sjukhem ett år (Solstickegården i Näsbypark). Sköterskorna övade oss att gå i högklackade skor. Vi fick låna deras alldeles för stora skor och gå fram och tillbaka med böcker på huvudet!!! Och jag fullkomligt älskade det. Vi fick lära oss att gå som att det var ett snöre som satt fast i huvudet och drog oss uppåt... och att knäa var absolut förbjudet!

(Fullkomligt värdelöst vetande men det har gjort att jag är en djävel att trippa på stilettos.)

2 kommentarer:

Tillsammans-bloggen sa...

Kan du inte hålla lite lektioner? jag måste alltid kika i skyltfönster för att spegla mig och se att jag går okej.

Maja sa...

Sure thing! Kanske ska anmäla oss till loppet 100 meter på stilletos. :-)