onsdag, juli 18, 2007

Sista minuten

Hemma efter en vecka på Zakynthos. Vi tog en sistaminuten efter att ha tittat på väderprognosen. Tycker om Grekland. Lite vemod dock, tror det är sista gången vi är på semester alla fyra. Barnen vill nog åka till Magaluf själva nästa gång. Och jag kan ju inte åka till Magaluf. Har svårt att se mig själv i magtröja och skumdisko. Så vad ska jag göra då, typ vandra i svenska fjällen? Not! Nä, sola, läsa och dricka Mythos. Det ska jag fortsätta göra. Och jag fjällar som fan också kan jag meddela.

Och så var det håret. Täcka gråa hår. Täcka jag vet inte, en hel djävla hink skulle jag behöva och doppa ner det salt- och solspröda håret i. Och nu brinner det i skallen också - kanske det går av och jag får typ Marie Fredriksson eller Annie Lennox frilla. Skulle nog bli snyggt det med. Måste jag spela in en skiva då? Tur att AllEars finns för försäljningen skulle nog inte gå lysande.

Och vi hade en egen ceremoni på Daphniebeach för Roger. Tände ett ljus och spelade Himmelen är blå med Ted Gärdestad. Jag grät och maken grät och barnen såg tagna ut. De övriga turisterna såg mest förvånade ut. Vi begravde ljuset tillsammans med en snäcka. Jag kan inte låta bli att skratta när jag tänker på nör Superdupebästisen, Roger, Maken och jag var på Riche (för många år sedan). Vi lekte "du har den" med Idomin. Moget, nej jag vet. Och min beiga kostym hämtade sig aldrig. Vi skrattade som aldrig förr. Tack Roger för allt det roliga. Det andra skiter vi i nu. Vi orkar inte vara arga på dej längre. R. I. P.

Inga kommentarer: