fredag, november 10, 2006

Alla kan sjunga

Hela den här röstcoach-grejen påminner mycket om när jag var med i "alla-kan-sjunga-gospel-kören". Urroligt. Men jag fick sån nackspärr. För vi var i filadelfiakyrkan - ja jag vet crazy. Jag är superateist. Very very much.

Så mycket att jag och min man gifte oss på en idrottsarena (Stadion) med utgångslåt "I´ve got you babe" duett med UB40 och Chrissie Hyndes från Pretenders. Jag hade blått glitterfodral med lång slits i sidan, design HägerArdea, såg ut som Jessica Rabbit. På natten sprang vi 400-meterslopp i våra fina kläder.Kul Kul.

Okej tillbaka till sången. Jag kunde ta att vi var i kyrkan. Men framme på scenen fanns en talarstol. På den stod det "JESUS OCH GUD" med stora bokstäver. Jag bestämde mig för att det var ok att vara i kyrkan men jag fick inte titta på skylten. SUPERJOBBIGT att titta åt sidan i 1,5 timme. Nackspärr. Fick sluta. Sjunger i duschen nu. Det går också bra.

Inga kommentarer: