måndag, maj 12, 2008

SiljaRocken 2008

Så var SiljaRocken avklarad för detta år. Många, många skratt. EbbaGold gjorde min resa. Vi åt riktigt gott i år (vi har blivit mogna). Galendansade i Schlagerbaren. Var i bubbelpoolen som vanligt. Roligt fenomen att man ses en gång om året tre timmar i bubbelpoolen. Såg en pojke med ”mor” tatuerat på bröstet. Kanske inte helt fel ändå, sonen tjatar fortfarande. Han vill att det ska stå mamma, tiden lär utvisa. Jag säger än så länge benhårt nej.

När båten lade till vid 10 tiden efter 36 timmar tyckte vi inte att vi hade fått nog av varandra. Syster, Mysmary, SDB och jag begav oss till Medis. Checkade in vid 11 och ut vid 16.

Kul att se hur olika man kan uppleva Siljarocken. Ann-Charlotte 35 har gjort denna reflektion.

”Om jag ska vara über och elak skriver jag att jag sällan sett så många low-life white trash rednecks på ett och samma ställe. Dyngfulla, fula, smaklösa och kommunicerande medelst brölanden.” skriver Ann-Charlotte. http://anncharlott.blogspot.com/2008/05/socialantropologisk-utflykt.html

Ja, så kan man också se det.


Och så några bilder som MysMary tagit. Tack Maria

















2 kommentarer:

Anonym sa...

En tråkig fredags förmiddag med massa förpliktelser på jobbet gör att man bara måsta släppa allt gå och hämta en Espresso luta sig tillbaka å Goggla lite, på vad? Varför inte SiljaRock!
Hittade ett par kända ansikten från campande däcket! va väll så det fick namnet efter någon som fick hjärnsläpp å beställde in ett flak med Gått å blandat ;-)
roligt som f. va det syns bara att det tog slut.. lång väntan till nästa rockande 20 maj 2009!

Campange kungen

Maja sa...

Nämen hallå! Inte sett din kommentar förrän nu.. tyckte flaket var ett alldeles utmärkt initiativ! Ser fram emot mer champagne nästa år. Biljetterna är redan bokade ha ha.