onsdag, maj 14, 2008

Obehagligt..väldigt obehagligt

Fick ett bryt idag när jag kom hem. Det händer i princip aldrig, men bryt it was! Kliver innanför dörrarna med liten syster i släptåg och kliver rakt in i ett djävla inferno. Fördelen med att inte ha några grejer är ju att det inte kan bli stökigt. Stoppa in två tonåringar så blir det ett djävla inferno. Jag lät mina två tonåringar veta detta med besked.

Dotter skickar "jag är ledsen"sms och ber om ursäkt och säger att hon ska bättra sig.
Sonen skickar också sms men i en lite annan ton. Han säger att jag skäller som en galen turk...men att han fattar.

Det var dock diskat och plockat när jag kom hem från min träning. Mina tonåringar vet nu att det blir väldigt obehagligt här hemma om det inte diskas, plockas och städas. Väldigt obehagligt..typ styckmordsobehagligt och det vill dom inte gärna ha.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Hm mina barn har inte fattat att det är styckmordsvarning när jag blir arg. Senast idag blev jag smått halvgalen och min V började skratta så att han nästan kissade på sig*WTF* jag va ju typ skit arg å argare blev jag när han skrattade åt min ilska. Skitunge!!

Nå ja, kanske blir det bättre när dom blir äldre, hm, ja eller inte. Faaan oxå. Ha en bra helg iaf.
Kram//S

Maja sa...

Tricket är kanske att inte tjata, inte låta det ligga en ljudmatta av tjat hela tiden. Bättre att explodera.. Mina tonåringar är som ljus idag. :)