söndag, juni 17, 2007

Livet ter sig lite annorlunda

Livet har blivit lite skakigare, lite krångligare, lite mer invecklat och ingenting är längre så självklart. Detta efter att Liten Mor beslutade sig för att lämna. Inte för att Liten Mor på något sätt varit en klippa i mitt liv (snarare en källa till konstant oro pga av hennes alkoholallergi!). Men ändå, många funderingar kring tiden vi har kvar, livskalitet och sanning. Jag söker efter något som jag inte riktigt kan finna. Kanske letar jag helt enkelt efter mig själv.

Som den karga kvinna jag är har jag anmält mig till två kurser på Wäxthuset i sommar. Att bryta mönster och Att växa. Jag vet inte om det hjälper - tror inte det kan bli sämre i alla fall. Ska lära mig rak kommunikation - något jag verkligen saknar och faktiskt aldrig fått lära mig. (Uppväxten i ett missbrukarhem har direkt hämmat konsten att hantera rak kommunikation, den har dessutom lagt en perfekt grund för panisk rädsla för konflikter!)

Ska träffa en terapeut nästa vecka - hon kommer att träffa hennes drömpatient - rena guldkalven för henne faktiskt. Så många saker att diskutera..

Och BTW köp inte Åkessons mousserande rosenbladsvin! Hade det som aperetif igår innan middag, jag fick be gästerna hälla ut skiten! (Ni ser, helt under isen ärjag inte. Jag har fortfarande näsan ovanför ytan...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du verkar friskheten personifierad - herregud, se dig omkring... det kan du hälsa psykgurun... ;o)

Maja sa...

Jag säger det till henne imorgon när vi träffas, och hälsar från Vonsan. OK?
maja