tisdag, maj 22, 2007

Lurvig med basröst

Så fyllde sonen 15 år. Han är lurvig med basröst. I like.
- Vad tycker du vi ska bjuda på på din födelsedag, frågar jag.
- Kött och potatis, säger sonen.
Han är en kött och potatisman. Då förstår ni. Inga krusiduller. Kött och potatis.

(Maken och jag stog i köket och drack vin för att överhuvudtaget kunna överleva svärföräldrarnas konstanta ljudmatta.)Dom är jättetrevliga bara dom inte pratade hela tiden och dessutom i mun på varandra. Pappa satt tyst tills dom gick hem.

Då sa pappa lite trevande. - Jag har funderat litegrann på att flytta till Mallorca.
Funderat litegrann visade sig vara fetfärdigt. Lägenheten i Sverige är till försäljning och pappa har tittat på två olika lägenheter på Mallorca. Han har dessutom en liten fling med en kvinna från Skottland som har hus på Mallorca.

Yo Go Dad. Livet är allt för kort för att sörja och slösa bort.

Själv har jag idag varit på pedikyr och fått franskt lack på tårna. Och på fredag åker jag på hälsohem. Själv. Jag är stor nu.

Min andra favoritman kommer hit imorgon. Jorek my man. Så nu måsta jag städa lite för att han överhuvudtaget ska komma fram.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Coolt & helt rätt av pappsen tycker jag. Mallis, coolt helt enkelt..

Men jösses tänk att barnen skall bli 15, shit alltså:)

Anonym sa...

Dom blir stora, trots att man inte tror det! Lurviga med basröst. Så mycket kärlek till våra håriga tonåringar.
Kram Maja