fredag, oktober 27, 2006

Jag vet hur jag vill ha dödsannonsen........

Mor ringde till jobbet.

Nu vet jag hur jag vill ha dödsannonsen, säger mor. Ni får inte skriva "älskade mamma". Jag har tittat runt bland dödsannonsenserna och nästan alla skriver så. Det tyder på djävligt dålig fantasi. Dessutom har ni inte alltid älskat mig. Jag har inte alltid älskat er heller så det är helt okej, fortsätter mor.
Vad gäller begravningen så vill jag bara ha familjen där. Ingen annan, det blir bara töntigt. Sen ska jag strös för vinden. Blir bara jobbigt för er att ha en gravplats att sköta om. Ni kan tänka på mig ändå.
Har du skrivit upp det här nu?

Ja, mamma, jag har skrivit upp.

Bra! Då hörs vi sen säger mor och lägger på luren.

Jag sitter med luren i handen och känner att det är djävligt makabert! Sätter sen upp noteringarna på anslagstavlan framför mig.

Inga kommentarer: