lördag, oktober 28, 2006

Bär jag Prada - är jag djävulen?

- Har du sett Djävulen bär Prada? frågar en avlägsen kollega. Hon kommer fram till mig under lunchen och ställer frågan. Vi sitter ca 10 runt bordet, hon går direkt fram till mig.
- Nej, svarar jag.
- Du måste se den, det är typ du.
- Va, är jag djävulen eller, säger jag frågande?
- Nej du är typ den enda som bryr dig om hur du ser ut på jobbet! Du vet trippar runt i högklackat.
(Precis köpt nya bara måste ha stövletter 1 par bruna och 1 par svarta, och nya höga tajta Acne) Nästa jeans blir Filippa K med silverknappar så lookalike Gul & Blå´s gamla Marilynjeans. Kärlek!
Ghhha, bara för att jag inte har foträta skor.
(Vi sitter 300 i samma hus, förstår ni att ev. raggfaktor är typ låg.) Inga skandaler på våra julfester inte. Jag har sagt till min make att han aldrig, jag menar aldrig, behöver oroa sig för att jag skulle vara otrogen med en arbetskamrat. Han har sett dem - han är inte orolig!
I´m so glad I´m married!

(Vi fick jackor i julklapp ett år) 80% av personalen använder jackorna året om som ytterplagg! So not me!

Inga kommentarer: