söndag, juni 21, 2009

Bra dag

Maken ringer och frågar om jag vill följa med till landet. Det vill jag.
Så kommer vi till landet. Jag lägger mig och solar. Maken slår gräset med lie. Jag solar. Maken kör över gräset med gräsklipparen. Jag solar. Maken steker äggmackor till lunch. Jag solar. Maken mekar lite med gräsklipparen. Jag solar. Sen säger maken att vi ska åka. Jag slutar sola hoppar in i bilen och föreslår middag på Boule & Berså. Så vi åkte till Boule & Berså och åt grilltallrik och drack en öl. En bra dag.

4 kommentarer:

Liten syster sa...

Härligt men det luktar bränt kött?!

Raggoparden sa...

och vi som funderade på B&B på vägen hem från ön igår kväll. Men vi hade liksom fått nog med sol ;)

Maja sa...

Inte bränt... mer rynkigt.

Lite roligt att vi i så fall suttit i närheten av varandra utan att veta. Annorlunda. :)

Fresia sa...

Precis sådana dagar ska man ha ibland. Eller då och då. Eller varför inte varannan helg ungefär?

Skönt för dig, lite balsam för kropp och själ.